Kontrol skal til for at du beholder din nye slanke krop Eftersyn indgår som delbehandling i slankeprogrammet FigurSlank

Er livet fedt – forstået på den måde at livet er problemløst, skønt, og fuld af glæder så er det jo herligt. Men er livet fedt forstået på den måde at fedtet sidder omkring hjertet, midt på maven eller på siden af lårene så er det nok hellere et problem.

Overvægt i større eller mindre omfang optager alle

Utrolig mange klager over at de er for tykke, og at de lige skal tabe sig. Jævnlig undskylder de ovenfor sig selv og andre at de vistnok er blevet for tykke. Lige som at de elsker at komme med forklaringer eller snarere dårlige undskyldninger om hvorfor de er blevet for tykke. Det er ofte de samme som jævnlig afprøver det utal af diæter som kommer på markedet med jævne mellemrum.
Annoncerne lover ufattelige vægttab bare du f.eks. spiser ananas i en kortere periode. Når de ikke længere kan tåle synet af ananas, følger grapefrugtkuren, 10 hårdkogteægkuren, osv. I deres desperation, og som en sidste udvej, tyr de endog til ulovlig medicin og narkotiske stoffer.

Sådan kunne jeg blive ved at opremse de mest utrolige luftkasteller, som lover meget mere end de kan holde. Men hvordan kan det være at disse former for afmagring har så kort levetid? Og hvorfor begynder du igen at spise som du plejer når kuren ikke længer er ny og spændende?
Fordi mange fortæller mig at de efter en lødig diæt næsten forsøgte ligesom at tage hævn på sig selv ved at tillægge sig endnu dårligere spisevaner.

Vi skal have lov til at være forskellige i facon og figur

Hvis du kun er ganske lidt overvægtig, men i øvrigt rask, ubesværet og tilfreds med din vægt, har du ingen grund til at gå på en streng kur. Det er absolut ikke sundt at leve en harmonikatilværelse hvor du slankespiser, for derefter at tage det hele og mere til på igen.
De ekstra kilo irriterer, og hænger som en sort sky over et ellers så godt humør. Hele hemmeligheden er i virkeligheden at lægge din kniv og gaffel fra dig når du har fået nok, og ikke spise for meget for andres skyld, for hyggens skyld, for trøstens skyld, eller for vanens skyld.

Du må yde, hvis du vil nyde

Vil du helst fortsætte med og ikke ændre for meget på dine nuværende måltider siger du? Hvis du ikke er opsat på at gøre en indsats for din vægt og figur, fordi du er for hængt op i dit job og ikke har tid eller overskud til nogen form for kontrol, så kan jeg kun forslå at du skifter erhverv. Men figurformning, og lidt mindre måltider vil være nemmere.
Det er motion og energi fra din kost, der afgør om du kan styre din vægt og figur. Gennemsnitskvinden tager 2 – 3 kilo på for hvert tiår fra de er unge til de bliver pensionister.

Hvad er idealvægten spørger du sikkert. Det er den vægt du har som 25årig, for da er du færdig udviklet i alle led, knogler, bindevæv osv., med mindre du er overvægtig.
Det er en absolut dårlig idé at være overvægtig. Du bliver lettere hjemsøgt af dårlig ryg, hofter, forhøjet blodtryk, sukkersyge, åreforkalkning m.m. Du må heller veje lidt under normalvægt. Det er mange gange smukkere og sundere.

Vaner er indgroede, men vigtige og nødvendige

Vanemønstre udvikles som betingede reflekser, og de fleste er rigtige og nødvendige, men sammen med de ubetingede reflekser kan det opstå dårlige vaner, ja sågar farlige.
Vi er almindeligvis gode og hurtige til at se dårlige vaner og særheder hos andre mennesker. Men desto vanskeligere er det for os at se vore egne dårlige vaner. Vi aner svagt, at der er noget vi ikke er helt tilfredse med men stopper der.

De fleste vaner bygger på erfaringer fra ting vi selv har oplevet, andre er givet til os ude fra. Dårlige spisevaner kan omlægges, hvis du bare bliver opmærksom på det.
Forholdet mellem almindelig mad og det at slanke sig, og holde sin vægt med sund og rigtig mad er kompliceret. Det er let at glemme, at dine kostvaner er indprogrammeret tidligere i livet. Det gør det vanskeligere at på egen hånd blive opmærksom på kosten. Umiddelbart er det heller ikke nemt at tilberede sin mad anderledes end den vanen kender.

Naturen arbejder nidkært på at holde dig i live så længe som muligt

Din appetit reguleres ved sygdom så du kun spiser lidt, og det er naturen tilfreds med. Det er egentlig ikke vigtig hvad du spiser, men hvor meget du spiser. Hvis der er en hemmelighed for at leve længe så er en af dem at spise lidt.
Det skal falde dig naturlig at sige nej tak til drink nummer to eller den anden portion. Du skal ikke være flov over at vise andre denne form for disciplinært spiseadfærd. Dit ønske om at undgå overvægt skal ikke, og kan ikke være noget forbigående. At undgå overvægt er heller ikke særlig vanskelig, men det må indgå som en del af dit livsmønster.

Det at spise og bevæge sig må blive en del af din livsstil

Det er ikke kun et spørgsmål om at blive tyndere, men du vil vel også gerne blive pænere og tabe dig de rigtige steder? Så er en eller anden form for motion en nødvendighed. Det allerbedste er et figurformningsprogram, der er nøjagtig tilpasset efter din krop, og de “skavanker” den har.
Det at løbe, spille tennis, golf, svømme o.l. er godt nok for kredsløbet, hjerte- og lungevirksomheden, men der skal rigtige gymnastikøvelser til for at forme din figur, som du vil have den.

Lige som at det heller ikke hjælper særlig meget at tabe sig, hvis dine muskler er slappe, for så virker huden bare endnu slappere. Det du skal gøre er hver dag at udføre et skræddersyet figirformningsprogram i 10 – 15 minutter. Ved siden af kan du dyrke den motion der passer dig bedst.

Det er en virkelig god idé at have check på kosten

Skriv ned hvad du spiser på en uge. Det du spiser oftest er nok det du bør skære ned på. Mange spiser alt for meget brød, og mener at det er sundt. Men det er grøntsager også, og det spiser de fleste for lidt af. Det at chokolade, kager og sodavand næsten er bandlyst, hvis man vil kontrollere sin vægt og figur, er ingen nyhed.
Mit spørgsmål er så om det virkelig er chokoladen, kagen eller sodavanden du bliver tyk af, for noget er det selvfølgelig, men der er også mange som sjældent eller aldrig spiser søde sager. Ofte er det stivelse i form af hvedemel, som dominerer kraftig i kosten, fordi det er så nemt: f.eks. et par stykker brød om morgenen, det samme til frokost, et wienerbrød til eftermiddagskaffen, og så en pasta, pizza, tærte eller pitabrød om aftenen. Denne hvedemelsrige kost giver dig syre i kroppen, gør fordøjelsen besværlig, og sænker forbrændingen.

Du ikke født med din nuværende vægt

CBC’s regelmæssige kontrol med din figur og vægt er garanti for at du vil få meget svært med at æse op som en ballon. Jeg er også sikker på at du bliver gladere, lettere i kroppen, og ikke mindst lettere til sinds.
Når du kommer til behandling går jeg ud fra at du har bestemt dig for at holde din idealfigur i al evighed. Du har ikke bestemt dig for kun at prøve. Det har du sikkert bestemt mange gange tidligere.
Stopper du bare en brøkdel af et sekund og tænker du skal prøve, har du allerede forberedt dig på at opgive. I det øjeblik tvivlen får lov til at herske begynder du at tænke negativt. Tvivler du på at du kan klare dit forsæt vil chancen for at du mislykkes øge proportionalt.

Du kan beholde din kropsform når andre kan

Din indbyggede modvilje mod bare at begynde på et projekt får næring af tvivlen. Du udsætter hele tiden projektet, og udsættelsen bliver det mest væsentlige.
Hvis nogen siger, de vil prøve at holde op med at ryge har vedkommende i en brøkdel af et sekund klart forsøgt at finde en undskyldning for at mislykkes i sit fortsæt. De har allerede forestillet sig situationer hvor de nok ville gå på kompromis.

Nu er det slut med at prøve

Du skal klare at kontrollere dine spisevaner, og du skal følge din kostomlægning. Du skal ændre dit syn på mad, dine spisevaner, dine grunde til at spise, og mængden af din mad.
Du skal fra i dag af få det bedre med dig selv, og få kontrol med din slanke figur. Der findes ingen medikamenter – hverken nu eller i fremtiden som indeholder så mange løfter om et varigt godt helbred, som livslang motion i følgeskab med en fornuftig reguleret kost.
Husk!Livet er for kort til en flirt med elendigheden.

Alle ved hvordan humøret påvirker selvopfattelsen af kroppens udseende. Enhver der er ærlig nok vil indrømme at ens billede af sig selv er knyttet uløselig sammen med ens selvrespekt.
Med andre ord kan et smukt udseende give selvrespekten et skub opad. Hvis ikke du har respekt for dig selv, hvordan kan du tro andre har det!

Følger du det jeg siger til dig, vil jeg garantere at du ikke bare beholder din kropsform, men du får det også meget bedre i kroppen.
Du bliver friskere, og du får mere energi. Du vil få frie tankebaner, hvor du kan tænke på andre ting i stedet for kun at tænke på hvad du har lyst til, fordi du kun har lyst til det vi aftaler.

Det har aldrig været nemmere at tabe sig hurtigt…

NB! Kontrol af figur og vægt indgår som en delbehandling i FigurSlank, og kan desværre ikke købes som enkeltbehandling!

Ring 4055 8511, og hør nærmere, eller book en prøvetime nu!